På bra humör !

Idag vaknade jag av ett sms där stog de såhär :

Hej.
Vaknade av en lastbils jävel åkte förbi.
Vända mig om för att se på dig om du va inte här.
Känns ensamt, hoppas att du sovit gött inatt.
Kram


Vet inte varför brukar aldrig vakna av sms. Men idag gjorde ja vist de.
Jag vet inte vad ja ska tycka om honom. Han är en person som får mig att se saker på ett annat sätt.
Han kan får mig att skratta så de sprutar tårar men också väldig ledsen. Han säger alltid de han tycker och tänker. Ibland sårar dom orden väldigt hårt. Men han får mig att inse att vissa saker som jag gör eller har gjort är väldigt fel. Vist de uppskattar jag. Men kanske inte alltid på hans budusa sätt att säga saker på. Han är ganska lik mig på de sättet ?! 
Han får mig att sakna honom mer o mer för varige gång jag träffar honom. Hela han är något som inte finns ord på. Han betyder bara mer och mer.
Igår när ja kom hem kändes allt väldigt ensamt. Hade en tuff dag igår. Ville bara gå och ta en fix. Men de gjorde jag INTE. Jag är stolt över mig själv. Ett steg i rätt riktning ?!?
Jag sa de till honom att de va en sånn dag. Han förstår ju vad jag menar.
Han sa en massa bra saker som jag kan använda mig av när de blir så och att jag alltid fick ringa vad kl en va. För droger ska jag hålla mig undan.
På något sätt får han mig att inte springa från allt längre. De har inte ens min älskade familj lyckats med. Fast de kanske är så när de kommer från en utomstående? ?

Ska på möta imorgon om en massa saker. Så de kanske är början till mitt nya liv ? Vist de har man sagt många gånger för mycke. Men denna gången är de något speciellt. Vet inte men jag vill verkligen inte tillbaks dit. Vakna varge morgon och undra vad som hände dagen innan. Leta sig en fix och få må bra igen. Den där fixen behövde jag varge gång ja skulle ta mig ur sängen.
Det behöver jag inte längre. Jag har ställt mig frågan många gånger. "Varför jag ? "
Vist jag har valt mitt liv till stora delar själv. Men nu är de dags att lämna de gammla bakom sig och se nya vägar.

En annan vän från Eksjö. A ringde mig och sa en massa. Varför ???  I miss you like hell. Men jag kan inte hjälpa dig. Hans tjej som jag dock inte viste fanns har lämnat honom. Vilket jag ocå viste att hon skulle göra.
Jag har sagt till dig 1000 gånger. Man kan inte behandla någon så som du gör. De är inte kärlek de är ett ägandebehov. Nu är de sags för även dig tycker jag att se dig om. Du hade kunnat få ett annat liv. Till och med syster säger att du va en smart kille från början.!
Vist jag har lovat dig att hjälpa dig när du själv är redo. Men du är inte redo varje avtändning du får.
Jag saknar DIG! Inte de du gör ! Snälla kom tillbaks till verkligheten. Du har ju fan skött dig ett tag nu. Fortsätt. Misstag gör även dom bästa. Du kan om du vill. Om jag kan så kan du ! Eller hur ?? Jag kan inte umgås med dig nu. Inte när du är där du är. Jag vill för jag saknar dig. jag har valt att gå den andra vägen. Fortsätter dy trampa i gamla fortspår kommer våra väger snart att skiljas. Du kan. Jag tror på dig. precis som du sa till mig. !


Jag ver egentligen inte varför jag valde de här livet från början. Kanske va något lärorikt ? Inte vet jag . Alla kan inte följa strömmen. Om jag hade vetat de jag vet idag hade jag aldrig testat. Tro mig. Jag har sätt saker som inte många andra får se. Allt från 12 åriga tjejer till 60 åriga kvinnor sälja sin kroppar för att få råd till sitt tragiska liv !
Den här världen är långt ifrån Kokain-stockholmarna som lever på stureplan.

Helt sjukt. Man kan tro att de är på film. Det är verklighet för många !  Kanske din bästa vän, din väns mamma eller barn. De har du ingen aning om. Men alla har nästan en som testar droger och blir fast i sin bekantskapskrets. Tänk på de innan du  dömmer oss som hamnat där. Vist jag kan säga de igen. Oftast väljer man själv. Men många gör de inte. Har en vän som fick sin första fix av sin pappa när hon va 8-9 år. Va tror du hennes liv slutade ? Den tjejen jag pratar om nu är död idag. Hon dog 06.01.09 min födelsedag av en heroin överdos. Hon blev 24 år.
Det är många som jag lärde känna i början av min "kärriär" som antingen är döda eller sitter inne på längre straff.



Nu ska jag fort att städa. Ser hemst ut. Ha de gott alla vänner!




Kärlek
Fia





Kommentarer
Postat av: Evelina

Nu har jag läst egenom din långa text i lugn och ro utan bråkiga barn.

Jag tycker att du är stark som kan och framför allt VILL hålla dig borta från skiten. Bara att inse vad det gör mot dig är en bra start. Livet ger så mycket mer.



Jag håller tummarna för dig, Fia.



Kram

2010-08-10 @ 22:25:39
URL: http://psudotvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack evelina. Jo jag vet att du gör de.. tack <3

2010-08-11 @ 12:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0